Mindfulness, Mindlessness, Mindwatte?

Al eens gedacht : stopt dat nu nooit, dat denken? Ze blijven maar komen, die gedachten? Steeds maar piekeren… Nooit tijd, altijd stress, stress, stress…  Ik zit op een trein en kan er niet af. Waar heb ik dat ding nu weer gelegd? Waar was ik met mijn gedachten? Hoe komt het dat ik steeds denk aan wat ik nog moet doen de rest van de avond… en morgen en overmorgen? En houdt het ooit op?  En waarom zijn mijn gedachten zo somber? ….

Is Mindfulness de oplossing voor dit alles? Ga ik nooit meer gedachten hebben en altijd vrolijk zijn? Neen!  We zullen nog steeds gedachten hebben en het zal nog moeilijk zijn bij momenten. Mindfulness leert ons wel om eerlijk te zijn met onszelf en op een andere manier naar het leven te kijken. Mindfulness helpt ons om ieder moment volledig te leven, ook de meest moeilijke. De basis is heel eenvoudig: aandacht geven. We geven aandacht aan het enige moment dat we hebben, het huidige moment. Mindfulness is ook efficiënt voor de aanpak van stress, langdurige pijn, angst, boosheid, irritatie en depressies.

Interesse om er eens van te proeven? Of het te ervaren?

Op maandag 22 januari geeft Ilse Dries een informatie- en introductieavond mindfulness van 19.45 tot 22 uur (welkom vanaf 19.30 uur). Deze avond staat open voor iedereen: mensen met interesse in de 8 weken training die start op 29 januari, maar ook mensen die gewoon willen kennismaken met mindfulness, zonder verdere plannen, of zij die het reeds kennen en het nog eens willen opfrissen!

Voor meer info en inschrijvingen, klik hier.

fb cover event intro

Plaats een reactie